Intro til Service Design: Succesfulde kunder, succesfuld forretning
Profil
Andreas er CEO og Partner i Agile Squad - et full stack service design agency. Andreas har en baggrund som cand.scient. i service system design fra Aalborg Universitet. Derudover har Andreas praktisk erfaring med service design og forretningsudvikling fra startups til offentlige institutioner, med et primært fokus på digital innovation.
Andreas har rådgivet 50+ tech startups, samt en række globale brands, omkring service design og digital produkt- og forretningsudvikling.
Intro til Service Design: Succesfulde kunder, succesfuld forretning
Antal deltagere: Max 30.
Dette foredrag giver en introduktion til Service Design, mindsettet bag, designprocessen, og paradigmeskiftet fra ejerskab til adgang.
Det er ikke længere nok, at sælge et godt produkt. Som brugere, forbrugere og kunder forventer vi ganske enkelt mere. Derfor vinder Service Design frem på globalt plan. Det handler ikke længere om at købe og eje, men derimod om let adgang når behovet opstår. Eksempler som Uber, Airbnb, Spotify, og danske GoMore vidner om bevægelsen fra ejerskab til adgang - fra produkter til services.
Det resulterer i, at man som virksomhed skal tænke anderledes i måden man skaber værdi på. Vi går fra at optimere og effektivisere i produktionsapparatet og værdikæden, til nye samskabende værdifællesskaber med brugere, kunder og andre aktører.
Det kræver et nyt mindset og nye værktøjer - og her bliver Service Design yderst relevant og aktuelt.
Service Design handler om kontinuerlig værdiskabelse over tid. Værdien skabes, idét servicen benyttes. Brugeren ejer ikke, men har adgang. Samtidigt skabes værdien over en række af touchpoints, altså berøringsflader mellem virksomhed og kunde. Det kan eksempelvis være på e-mail, i en fysisk butik, på en hjemmeside eller i en app. Oplevelsen og kunderejsen skal fungere sammenhængende og tilgodese den enkelte brugers behov og mål med brugen af servicen.
Mange virksomheder udfordres af dette paradigmeskift, og endnu flere må se sig slået.
Vi ser en tendens til, at de virksomheder som allerede nu arbejder med Service Design, ser bedre tal på bundlinjen via fx øget kundeloyalitet, gladere kunder, færre supportsager og øget organisk markedsføring.
Kom effektivt i gang, stil spørgsmål og få sparring på jeres videre færd i arbejdet med at få jeres kunder til at blive succesfulde - det giver nemlig en succesfuld forretning retur.
Kontakt Intro til Service Design: Succesfulde kunder, succesfuld forretning
Kontakt Intro til Service Design: Succesfulde kunder, succesfuld forretning via formularen her, så vil Intro til Service Design: Succesfulde kunder, succesfuld forretning vende tilbage hurtigst muligt. Det er gratis. Du er ikke forpligtet til at benytte det tilbud du modtager.