Find de bedste mødelokaler med Eventzonen.dk
Har du enten indkaldt til møde, eller er det blot dig, der er ansvarlig for, at mødet bliver faciliteret? Der kan være masser af grunde til, hvorfor mødet er sat i stand, men det er slet ikke ligegyldigt, hvor det finder sted. Måske skal der informeres om et særligt emne. Måske skal de kreative idéer flyde. Eller måske skal der samles op på et forløb.
Uanset hvad anledningen er, er det vigtigt, at mødelokalet kan lige præcis det, som det skal kunne. Derfor har vi samlet nogle af vores allervigtigste pointer, når det kommer til valg af mødelokale. Læs teksten igennem for at få sat din tankevirksomhed yderligere i gang og for at blive inspireret til at vælge det rigtige.
Hvad må mødelokalet koste?
Lad os starte med noget helt fundamentalt: Prisen. Det er ikke sikkert, at det er et stort problem, hvad mødelokalet må koste, men det er alligevel en god idé at gøre dig en tanke om, hvorvidt et mødelokale kan blive for dyrt. Skal der for eksempel afholdes flere møder om året, er det dumt at bruge hele budgettet på et mødelokale én gang, så man er tvunget til kun at kunne mødes online, fordi der ikke er råd til mere.
Hvor skal mødelokalet ligge?
Selve placeringen af mødelokalet virker også som et ret fundamentalt element, men det er stadig vigtigt at overveje, da det ikke er alle mennesker, der vil have lige god adgang til stedet, hvis det ligger uden for den offentlige transports gængse ruter. Undersøg derfor, om der eksempelvis er busforbindelser, eller om der skal arrangeres andre former for transport, så alle mødedeltagere kan komme så nemt frem som muligt.
Skal mødet foregå om aftenen, for eksempel i forlængelse af en kursusdag, kan det være, at mødelokalerne skal ligge et sted, hvor det er nemt at finde en seng at overnatte i. Her skal du også undersøge, hvordan transportsituationen ser ud.
Skal der være mad og drikke?
Nogle steder på vores liste har mødelokaler tilknyttet en restaurant eller anden form for spisested. Er det vigtigt, at der til mødet for eksempel kan serveres frokost, skal du have dette med på din to do-liste, når du planlægger mødet. Mange steder kan være behjælpelige med at servere kaffe, te og vand, mens du andre steder selv skal møde op inden mødets start for at sætte kaffebryggeren i gang.
Du bør også undersøge, hvad der i det hele taget er af politikker for mad og drikke, og hvordan disse afregnes. Kan du for eksempel tilkøbe frugt eller chokolade, som kan stå fremme under mødet, eller skal du selv en tur forbi købmanden, så alle nødvendigheder er handlet ind?
Hvordan skal mødelokalet være indrettet?
Møder kan variere i art, så vær sikker på, hvilken type af møde du arrangerer lokaler til. Skal alle mødedeltagere for eksempel være sat omkring samme bord, eller skal der være mindre borde, hvor deltagerne kan sætte sig i grupper? Det sidste kan være relevant, hvis der skal arbejdes med workshops, eller hvis mødets forskellige emner skal behandles i mindre hold for derefter at blive præsenteret i plenum.
Hav også mødelokalets størrelse med i dine overvejelser. Hvor mange mennesker skal lokalet kunne rumme? Er I kun fem mennesker, er det ikke sikkert, at et lokale til 30 er nødvendigt.
Skal mødelokalet have særligt udstyr, så der kan præsenteres noget eller udvikles og udveksles idéer? Det kunne for eksempel være en skærm eller et lærred til PowerPoint eller et whiteboard, hvor der kan skrives og brainstormes. Hav sådan nogle ting med i din forespørgsel til stedet, så udbyttet af mødet bliver så frugtbart som muligt.
Er der gangbesværede eller handicappede på deltagerlisten, skal du også sørge for, at der er taget forbehold for dette. Er der for eksempel en elevator i bygningen, hvis mødelokalet ikke ligger i stueplan? Er der handicapvenlige toiletter på stedet?
Hos Eventzonen.dk er vi til for at sætte vores brugere sammen med de bedste og mest hensigtsmæssige lokaler uanset anledningen. Så find et passende sted på vores liste, og send en forespørgsel afsted allerede i dag. På den måde kan dit møde blive udbytterigt og skabe grobund for videre handling – uanset om det er i erhvervs-, bestyrelses- eller privat øjemed eller anden sammenhæng.