Imponerende og historiske møde- og konferencelokaler med talrige muligheder i centrum af Aarhus

Kapacitet 1000 siddende gæster

Spiselauget fungerer som det centrale samlingspunkt på Godsbanen, hvor over 100 innovative virksomheder har deres base. Restauranten har til formål at betjene sine gæster med velsmagende og enkle retter. Konceptet er inspireret af det engelske begreb "Gastro Pub", en fusion af Gastronomy og Public House. For Spiselauget betyder det et åbent og folkeligt spisested, hvor kultur, mad og mennesker forenes.

Placeret i Godsbanens lokaler tilbyder denne beliggenhed den ideelle ramme til jeres næste arrangement. Godsbanen udgør et kulturelt epicenter i Aarhus, beliggende i den historiske Godsbanegård i Skovgaardsgade. Dette center er et dynamisk samlingspunkt for uforglemmelige og vellykkede møder og konferencer i Aarhus. De alsidige faciliteter på stedet kombinerer historisk elegance med moderne bekvemmeligheder, hvilket skaber den perfekte atmosfære til at afholde jeres næste off-site arrangement. Området omkring Spiselauget er unikt med de imponerende eventlokaler og det pulserende kulturcenter, der altid summer af liv og aktiviteter fra de mange virksomheder og arrangementer. Ved at vælge Spiselauget som jeres arrangementssted er I garanteret en unik atmosfære, der emmer af varme og hygge, hvilket gør lokalerne yderst tiltalende.

Lokationens lokaler er en kombination af de historiske rammer med et moderne islæt. Den brede vifte af lokaler medvirker til, at uanset om I ønsker at afholde afdelingsmøde, firmakonference, messe, seminar, intime samtalegrupper eller noget helt andet, vil der være et lokale som passer til netop jeres arrangement. Lokalerne er tilmed fleksible og kan tilpasses til jeres individuelle præferencer, hvilket sikrer at jeres arrangement vil blive en vellykket begivenhed. Spiselauget tilbyder 6 forskellige lokaler; Den rå hal, Restauranten, Remisen, Kedlen, Vogn 2 samt Foyeren.
Den rå hal udgør den ideelle eventlokation til større forsamlinger og begivenheder med en kapacitet på op til 800 gæster. Hallen har med sit store åbne rum med højt til loftet en industriel, imponerende og rummelig atmosfære, hvilket tilføjer en unik og charmerende stemning.
Restauranten udgør ikke blot en restaurant, men også et unikt og charmerende selskabslokale. Lokalet kombinerer rammernes historie med arkitektoniske finesser, hvilket danner en særpræget atmosfære med skæve kroge, sjove udsmykninger og interessante detaljer, som pryder væggene og pillearealerne. Lokalets arkitektoniske design og den historiske charme skaber en unik kontrast til det nordiske café-interiør, hvilket udmunder i en hyggelig atmosfære.
Remisen er et alsidigt og tiltalende selskabslokale, velegnet til en bred vifte af begivenheder. Lokalet præsenterer en åben og rummelig atmosfære, med et stort vinduesparti, der tillader naturligt lys at strømme ind, hvilket skaber en energifyldt og lys stemning. Lokalets direkte adgang til gårdhaven åbner op for udendørsaktiviteter eller afslapning i naturskønne omgivelser.
Kedlen er et alsidigt og attraktivt selskabslokale, som ligesom de andre lokaler egner sig til en lang række af begivenheder. Med sin høje lofthøjde og rummelig udformning præsenterer lokalet en luftig og storartet atmosfære.
Vogn 2 er et unikt selskabslokale med en rå og industriinspireret indretning. Lokalet er indrette med trægulve og fiberbetonvægge, der er beklædt med grove træsmuldsplader. Kombinationen af det varme trægulv og de rå vægge skaber en autentisk stemning. Endevæggen udgøres at et stort vinduesparti, hvilket trækker massere af naturligt lys ind i lokalet og skaber en lys og åben atmosfære.
Foyeren er et særpræget selskabslokale, der emmer af en rå og charmerende atmosfære. Med sin rummelige indretning egner Foyeren sig perfekt til modtagelser og større arrangementer.
Uanset hvilket af lokalerne som passer bedst til netop jeres arrangement, er de alle fleksible og kan indrettes efter jeres krav og ønsker. Her vil det altså være muligt at tilpasse lokalernes udformning, indretning, opstilling osv. så hele venuet opfylder jeres ønsker for arrangementet.

Stedet er udstyret med avanceret AV-udstyr og har et dedikeret supportteam til rådighed, hvilket garanterer en gnidningsløs og vellykket begivenhed. Som arrangør kan I trygt læne jer tilbage og koncentrere jer fuldt ud om jeres arbejdsmæssige dagsorden, velvidende at I er i erfarne og pålidelige hænder.


Lokaler


Prispakker

Leje af Remisen
14 timer
DKK 9450
inkl. moms
Leje af Kedlen
14 timer
DKK 7910
inkl. moms
Leje af Vogn 2
14 timer
DKK 6550
inkl. moms
Leje af Foyeren
DKK 7140
inkl. moms
Leje af Rå Hal
DKK 12130
inkl. moms
Sammensæt forplejning
Kontakt for pris
Kort morgenmøde
3 timer
DKK 104
pr. kuvert
ekskl. moms
Havldagsmøde - eftermiddag
4 timer
DKK 192
pr. kuvert
ekskl. moms
Halvdagsmøde - formiddag
4 timer
DKK 220
pr. kuvert
ekskl. moms
Heldagsmøde
8 timer
DKK 268
pr. kuvert
ekskl. moms

Faciliteter

Mad og drikke

Egen drikke tilladt
Egen mad tilladt
Inklusiv mad og drikke
Kan imødekomme allergier

Udendørs omgivelser

Gårdhave
Terrassemiljø
Udendørs lounge-område

Handicapvenligt

Handicaptoiletter

Teknisk udstyr

Lydanlæg
Lærred
Mikrofon
Projektor
Wifi

Relevante steder i nærheden

Aktiviteter & seværdigheder

ARoS 500 meter
Den Gamle By 700 meter

Transport & parkering

Tog: Aarhus, Banegårdspladsen 900 meter

Lokation

Spiselauget Skovgaardsgade 3, 8000 Aarhus C

Tags


Vilkår og betingelser

Bookingbetingelser
Lokalet
Prisen er ex av-udstyr projekter, lærred, teknikker, scene, bagtæppe etc.

I har adgang til lokalet 30 min. før. Ønskes der adgang til lokalet før, påregnes der ekstra lokaleleje. Dette er også inklusive opstilling af diverse udstyr, maskiner, musik etc.

Opdækning ved lange borde med hvide duge og levende lys. Ved yderligere udsmykning/pynt udregnes tilbud på opsætning og eventuel varighed af forlængelse af lokaleleje ud fra behov og ønsker.

Bestillingsbetingelser / antal
Inden 60. dage til arrangement start kan I aflyse uden omkostninger.

Under 60. dage til arrangement start vil I blive opkrævet for lokalelejen + 10% af beløbet til mad og drikke.

Under 30. dage til arrangement start vil I blive opkrævet for lokaleleje + 25% af beløbet til mad og drikke.

Under 14 dage til arrangement start vil I blive opkrævet for lokaleleje samt + 75% af beløbet til mad og drikke.

7 dage inden arrangement start skal Spiselauget bruge det endeligt antal, som også bliver det I bliver faktureret for. Herefter vil I blive opkrævet fuld pris ved en aflysning. Dette skal ske skriftligt til mail: info@spiselauget.dk.

Det er ej heller muligt at nedjustere antallet. Opjusteres antallet pålægges der 25% af prisen på varen i ekstra håndteringsgebyr (dette er kun muligt indtil 3 dage forinden, herefter er det ikke muligt længere).

Øvrige omkostninger ved bestilling fra eksternt firma, fx musiker, selfie boks, pynt, bar setup, leje af borde etc. vil blive faktureret 100% til jer efter deres afbestillingsbetingelser.

Endeligt antal skal ske skriftligt på mailen info@spiselauget.dk.

Wifi
Der har gratis internet på Godsbanen. Spiselauget garanterer ikke 100% stabilitet på forbindelsen.

Parkering
Der er parkering rundt om Godsbanen. Alle pladser er mod betaling og kan betales via automat ude på p-pladserne.

Fakturering
Faktura på mad, drikke og eventuel lokaleleje og evt. forbrug af teknikertimer, leje af udstyr etc. fremsendes via mail efter endt arrangement. Bliver det samlet behov for faktura under 5.000 kr. pålægges der faktureringsgebyr på 45 kr.

Kontakt på dagen
Har I behov for at komme i kontakt med Spiselauget på dagen jeres arrangement afholdes, skal I ringe direkte til restauranten på tlf.: 31412022. Mails ses og besvares ikke efter fredag kl. 14:00 og indtil mandag kl. 10:00.

Musik og underholdning
Musikere har adgang til lokalet 2 timer før arrangement start. Ønskes der adgang til lokalet før, påregnes der ekstra lokaleleje. Dette er også inklusive opstilling af diverse udstyr, maskiner, musik etc.

Musik forplejning:
– Musikermad (godt mættende hovedret) 175,- pr. pers.
– Soda/safte, øl, vin, spiritus etc. faktureres efter forbrug.
– Er der specielle ønsker (i form af en rider) fra musiker, viderefaktureres disse direkte til jer. Disse skal være i Spiselaugets hænder senest 30. dage før afvikling.

OBS
Vær særlig opmærksom på at røgmaskiner / røgkanoner ikke er tilladt i nogen af bygningens lokaler. Bruges disse alligevel, aktiveres brandalarmen og prisen på udrykning fra brandvæsnet og eventuelle andre omkostninger pålægges jer.

Send forespørgsel

  • Gratis og uforpligtende
  • Få svar indenfor 24 timer
  • Garanti for den bedste pris