Generelle vilkår ved arrangementer i Parken
1. Generelt
1.1. Disse generelle vilkår (herefter kaldet ”Vilkårene”) finder anvendelse, medmindre andet er skriftligt aftalt, mellem F.C. København P/S, CVR-nr. 43 95 21 61 (herefter kaldet ”Parken”), og kunden, som angivet i tilbuddet/ordrebekræftelsen, uanset hvor kunden er hjemmehørende.
1.2. Vilkårene er accepteret af kunden, uanset om Vilkårene har været vedhæftet et tilbud/en ordrebekræftelse fra Parken, eller der i tilbuddet er henvist til Vilkårene, og tilbuddet er blevet accepteret af kunden, eller hvis kunden på anden måde har accepteret Vilkårene. Selv om Parken ikke senere henviser til Vilkårene i tilbud, ordrebekræftelser, aftaler eller anden korrespondance, så er Vilkårene gældende for enhver samhandel.
1.3. Hvis Vilkårene er fraveget, skal dette specifikt fremgå af tilbud/ordrebekræftelse.
2. Priser
2.1. Alle priser er angivet i DKK.
2.2. Alle priser er bindende for begge parter, dog forbeholder Parken sig ret til at ændre prisen, hvis der efter aftalens indgåelse sker uforudsete ændringer i valutakurser, told, skatter, afgifter, vareomkostninger eller andre omkostninger, som er ude af Parkens kontrol.
3. Betaling og depositum
3.1. 50% af det samlede beløb skal betales inden for 8 dage efter aftalens underskrivelse.
3.2. Den resterende del af det samlede beløb skal betales 8 dage før arrangementets 1. arrangementsdag. Såfremt kunden på dagen for arrangementet ønsker at tilkøbe ydelser, der i henhold til Aftalen eller senere korrespondance ikke er indgået aftale om, men som Parken stiller til rådighed på arrangementsdagen, herunder yderligere mad, drikkevarer mv., skal kunden betale for sådanne tilkøb med kredit- eller debetkort på selve arrangementsdagen.
3.3. Finder betaling ikke sted rettidigt, vil dette medføre rentetilskrivning på 1,5 % pr. påbegyndt måned.
4. Annullering
4.1. Såfremt kunden ønsker at annullere arrangementet, er kunden forpligtet til at oplyse Parken herom hurtigst muligt. Såfremt kunden annullerer arrangementet:
4.1.1. Indtil 30 dage før 1. arrangementsdag, faktureres kunden 75% af den senest aftalte totalpris.
4.1.2. Mellem 29-14 dage før 1. arrangementsdag, faktureres kunden 85% af den senest aftalte totalpris.
4.1.3. Mellem 14-8 dage før 1. arrangementsdag, faktureres kunden 95% af den senest aftalte totalpris.
4.1.4. Senere end 8 dage før 1. arrangementsdag, faktureres kunden 100% af den senest aftalte totalpris.
4.2. Parken kan af praktiske- og planlægningsmæssige årsager være nødsaget til at flytte kundens arrangement til et andet lokale end oprindeligt aftalt. Kunden accepterer, at Parken til enhver tid er berettiget til at flytte kundens arrangement til et andet kapacitetsmæssigt tilsvarende lokale, uden at kunden er berettiget til kompensation herfor. Parken orienterer kunden herom hurtigst muligt.
4.3. I den situation, at Parken undtagelsesvist er nødsaget til at annullere kundens arrangement grundet en ændring i Parkens kalender, f.eks. hvis Divisionsforeningen rykker en oprindeligt fastsat kampdato, er Parken forpligtet til at orientere kunden herom hurtigst muligt. Såfremt Parken annullerer arrangement senest 14 dage før 1. arrangementsdag, tilbagebetaler Parken den senest aftalte totalpris. Måtte Parken annullere arrangementet senere end 14 dage før 1. arrangement, er Parken – i tillæg til tilbagebetaling af den senest aftalte totalpris – forpligtet til at kompensere kunden med op til 50% af totalværdien for allerede afholdte og dokumenterbare omkostninger til arrangementet, herunder omkostninger til leverandører og andre tredjemænd, der ikke kan refunderes. Kunden er ikke berettiget til at gøre yderligere krav gældende i nogen af situationerne.
5. Reduktion og flytning af arrangement
5.1. Kunden skal senest 8 dage før 1. arrangementsdag meddele det endelige gæsteantal. Kunden kan indtil dette tidspunkt omkostningsfrit reducere deltagerantal med op til 10%.
5.2. Senest 8 dage før 1. arrangementsdag kan arrangementet omkostningsfrit flyttes til en anden dato med afholdelse senest 60 dage efter det oprindelige arrangement, forudsat at Parken har en ledig dato. Arrangementet kan kun flyttes én gang og kan herefter ikke afbestilles.
6. Kundens ansvar for skader på Parken
6.1. Kunden er ansvarlig for enhver skade på Parkens faciliteter, materiel og Parken Stadion generelt, herunder men ikke begrænset til lokaler, inventar, interiør mv. opstået i forbindelse med afvikling af kundens arrangement, hvad enten skaderne sker som følge af handlinger foretaget af kunden, dennes medarbejdere, gæster, leverandører og/eller enhver anden tredjepart med tilknytning til kunden. Kunden skal på forlangende betale det af Parken opkrævede beløb, som Parken finder
nødvendigt for at udbedre skaderne.
6.2. Det påhviler kunden som arrangør at tegne en erhvervs- og produktansvarsforsikring med en for arrangementet passende dækningssum. Kopi af forsikringspolicen skal vedlægges denne Aftale. Kundens erhvervs- og produktansvarsforsikring skal yderligere dække eventuelle skader på Parkens faciliteter og materiel, såfremt skaderne kan tilskrives enhver person nævnt i pkt. 6.1.
7. Tredjemands rettigheder
7.1. Såfremt kunden gør brug af tredjemands rettigheder, skal kunden sikre sig at indhente de fornødne tilladelser til en sådan brug. Kunden skal skadesløsholde Parken for eventuelle krav, som tredjemand måtte rette mod Parken som følge af kundens uberettigede brug af tredjemands rettigheder, herunder immaterielle rettigheder. Sådan en skadesløsholdelse skal inkludere alt ansvar, tab, erstatning, omkostninger og udgifter af enhver art, som direkte eller indirekte er afholdt af skadelidte i forbindelse med sådanne krav.
8. Ansvar og ansvarsbegrænsning
8.1. Parken er kun ansvarlig for skader eller tab, når det dokumenteres, at de er forårsaget af grov uagtsomhed eller forsæt, og det i øvrigt er i overensstemmelse med dansk rets erstatningsregler. Parken skal i ingen tilfælde være ansvarlig for indirekte tab og følgeskader, herunder driftstab, øgede driftsudgifter, tabt avance eller udgifter i forbindelse med tab af data.
8.2. Parken fraskriver sig ethvert ansvar for død, person- og tingskader samt tyveri, der måtte overgå kunden, dennes medarbejdere, leverandører, gæster mv. på arrangementsdagen, uanset hvorledes dette måtte ske. Kunden friholder Parken for eventuelle krav vedrørende død, person- og tingskader samt tyveri, der måtte blive gjort gældende mod Parken af tredjemand som følge af arrangementet og dets gennemførelse.
8.3. Parkens samlede ansvar under aftalen skal under alle omstændigheder ikke overstige et beløb svarende til det vederlag/honorar, som Parken oppebærer ved gennemførelse af arrangementet, dvs. den totale arrangementspris fratrukket Parkens udgifter i forbindelse med afvikling af arrangementet.
8.4. Ingen af parterne er erstatningsansvarlige, såfremt partens misligholdelse skyldes force majeure, hvorved bl.a. forstås krig, optøjer, strejke, epidemier, pandemier, embargoer og påbud, anbefalinger mv. fra de nationale myndigheder, som parterne enten er forpligtet til eller vælger at følge, og parten ikke ved aftalens underskrift burde have taget hindringen i betragtning eller senere burde have undgået eller overvundet den.
9. Fortrolighed
9.1. Begge parter indestår for, at de selv (herunder deres medarbejdere og underleverandører) i enhver henseende vil behandle modtagne oplysninger fortroligt. Tavshedspligten viger for oplysningsforpligtelser, der måtte påhvile parterne i henhold til ufravigelige lovbestemmelser.
10. Lovvalg og værneting
10.1. Parternes aftale, herunder Vilkårene, er underlagt og skal fortolkes i overensstemmelse med dansk ret dog således, at dansk rets almindelige regler om lovvalg ikke finder anvendelse.
10.2. Enhver tvist udspringende af eller med tilknytning til kundens aftale skal afgøres ved Københavns Byret som første instans.