Herskabelige og autentiske lokaler i den gamle Købmandsskole midt i Københavns centrum

Kapacitet 180 siddende gæster

Kosmopol der har til huse på Fiolstræde inviterer jer indenfor i de historiske lokaler, som engang udgjorde rammen om Københavns første Købmandsskole, bygget i 1902. På det tidspunkt lå skolen i udkanten af København, men stadig indenfor voldene. Indtil år 2000 fungerede bygningen som købmandsskole, hvorefter Kosmopol har haft hjemme på lokationen, som idag danner rammerne for adskillige former for arrangementer i alle størrelser og afskygninger. De imponerende lokaler udtrykker en særlig autencitet og charme, og fra væggene summer det af stedets historie. Netop denne historie skaber en særlig atmosfære fyldt med sjæl og sans for det klassiske håndværk, hvilket blandt andet ses gennem de elegante og originale detaljer såsom stuk og relieffer. Bygningens oprindelige karakter er velbevaret, men funktionaliteten i lokalerne er ikke blevet forsømt, og de er alle indrettet med danske designmøbler og moderne AV-udstyr.
Beliggende på Fiolstræde mindre end 50 meter fra Nørreport station kunne placeringen ikke være mere attraktiv i Københavnsområdet. Herfra er alle mulighederne åbne, hvor byen tilbyder oceaner af muligheder, der alle er lige i nærheden. Grundet denne centrale placering er det nemt for alle deltagere uanset transportmiddel at komme til destinationen. Her er der både, tog, metro og bus station et stenkast fra lokationen, og der er også flere parkeringsfaciliteter i nærheden. Uanset om jeres deltagere kommer fra nærområdet eller langvejsfra er beliggenheden for Kosmopol ideel for afholdelse af jeres arrangement.

Hos Kosmopol mener de, at lokaler og omgivelser er vigtige faktorer for at skabe den rette stemning og en vellykket begivenhed. Derfor tilbyder lokationen 10 unikke møde- og konferencelokaler, som alle er fleksible i størrelse og udformning, og som kan sætte rammerne og standarden for et veloverstået og vellykket arrangement. Lokalerne er historiske og smukke og har masser af sjæl og stemning, og dermed bydes I indenfor til en særlig oplevelse i de unikke rammer. Med lokaler beregnet til de små intime møder med 6 deltagere op til de store lokaler, der kan rumme 200 deltagere, tilbyder Kosmopol en bred vifte af lokaler, som kan imødekomme ethvert ønske for den kommende begivenhed. Så uanset om I påtænker at afholde foredrag, generalforsamling, produktlancering, afdelingsmøde, temafestival med særlige budskaber, messe, jubilæum, bestyrelsesmøde, konceptudviklingssamling eller noget helt andet kan Kosmopols lokaler danne de ideelle rammer for jeres arrangement.

Kosmopol påtager sig gerne ansvaret for jeres kommende arrangement og stræber efter at imødekomme alle specielle ønsker, så jeres arrangement bliver noget særligt, og en oplevelse deltagerne vil tage med videre. Fra idéudvikling til koordinering tilpasser det kyndige personale lokalerne efter jeres specifikke ønsker og krav. Med mange års erfaring i planlægning af alle former for arbejdsmæssige- og professionelle evetns guider personalet jer igennem hele processen og skræddersyr arrangementet ud fra jeres ønsker og behov. I får tilknyttet en personlig møde- og konferencekoordinator, som sikrer en tryg og succesfuld oplevelse fra start til slut. I samarbejde med jer som arrangør drøfter personalet, hvordan lokalerne bedst kan indrettes, så de matcher jeres ønsker for koncept og udformning. Der er mange muligheder for opstilling af borde, dekoration og indretning, og det erfarne personale står klar med ideer og inspiration til underholdning, kreative indslag, aktiviteter, musik og meget mere. Med mange succesfulde arrangementer i bagagen, kan I trygt overlade jeres næste arrangement i hænderne på Kosmopol.

Udover unikke lokaler tilbyder Kosmopol også en særpræget forplejning. Her står køkkenet klar til, i samarbejde med jer som arrangør, at sammensætte og skræddersy en menu eller buffet, som matcher jeres ønsker og krav for forplejningen. Menuen kan ledsages af en tilpasset vinmenu, der fuldender den gastronomiske oplevelse. Hvis der er særlige behov ved allegier eller madpræferencer, kan det kyndige køkkenpersonale også imødekomme dette. Det gastronomiske udgangspunkt fokuserer på de gode råvarer og sæsonens udsving. Derfor er menuen sammensat ud fra de råvarer, der er i sæson, hvilket medvirker til at skabe den bedst mulige smagsoplevelse. Kokkene tilbereder maden fra bunden og lægger vægt på det gode håndværk, hvor råvarerne behandles ordentligt. Det erfarne og opmærksomme servicepersonale vil sikre, at jeres arrangement forløber gnidningsløst, så I kan slappe af og nyde selskabet, jeres gæster og hvert øjeblik af jeres særlige begivenhed.


Lokaler


Prispakker

Grossererens dagsmøde
9 timer
DKK 825
pr. kuvert
inkl. moms
Lærlingens dagsmøde
8 timer
DKK 595
pr. kuvert
inkl. moms
Halv dag, formiddag
4 timer
DKK 475
pr. kuvert
inkl. moms
Halv dag, eftermiddag
4 timer
DKK 475
pr. kuvert
inkl. moms
Aftenmøde
6 timer
DKK 755
pr. kuvert
inkl. moms
Reception
Min. 40 gæster
4 timer
DKK 625
pr. kuvert
inkl. moms

Faciliteter

Teknisk udstyr

Auditorium
Fladskærme
Flipover
Hybrid mødeudstyr
Lydanlæg
Lærred
Mikrofon
Projektor
Scene
Whiteboard
Wifi

Børnevenligt

Børnemenuer
Højstole

Mad og drikke

Egen drikke tilladt
Egen mad tilladt
Inklusiv forplejning
Kan imødekomme allergier
Veganske menuer
Vegetariske menuer
Vin kan medbringes ved proppenge

Handicapvenligt

Elevator
Handicaptoiletter

Certificeringer og aftaler

Green Key
Har overenskomst

Udendørs omgivelser

Gårdhave

Relevante steder i nærheden

Transport & parkering

Tog: Nørreport Station 36 meter
Metro: Nørreport Station 120 meter
Bus: Nørreport Station - rute 15C 36 meter
Q-Park Nørreport 290 meter

Aktiviteter & seværdigheder

TorvehallerneKBH 210 meter
Arbejdermuseet 400 meter
Botanisk Have 300 meter
Kongens Have 400 meter
Rundetaarn 300 meter

Overnatning

Skt. Petri 300 meter
Apēron Apartment Hotel 260 meter
Rosenborg Hotel Apartments 350 meter
25hours Hotel 400 meter
Hotel Jørgensen 280 meter

Lokation

Fiolstræde 44, 1171 København K

Tags


Vilkår og betingelser

Lejebetingelser - gældende hvis tilbuddet bekræftes
Et vellykket arrangement er ét hvor alt fungerer som planlagt og bliver en gid oplevelse for alle. Kosmopol beder derfor lejerne om ar samarbejde med personalet om planlægningen og afviklingen af arrangementet ved at give flere mulige og væsentlige oplysninger, samt ved at overholde nedenstående frister:
1. Lejeaftalen skal bekræftes pr. mail senest 14 dage efter modtagelsen eller inden en aftalt tidsfrist. Såfremt Kosmopol modtager en anden konkret og på dato
sammenfaldende forespørgsel vil personalet kontakte jer for omgående afklaring af tilbud, Ved manglede bekræftelse kan Kosmopol sælge lokale / datoen til
anden side.

2. 14 arbejdsdage før arrangementsdato bedes oplyst:
• Program
• Særlige behov ift. allergier, diæter eller andre hensyn
• AV behov
• Opstilling i lokalet
• Kontaktoplysninger på den arrangementsansvarlige, samt CVR, EAN og eventuelle referencer til faktura

3. Syv arbejdsdage før arrangementsdato bedes oplyst:
• Endeligt deltagerantal
• Eventuelle mindre justeringer

Gebyr ved annullering
Ved annullering forstås enhver form for afbestillings, reduktion, afkortning, omplacering eller lignende ændringer i forhold til lejeaftalen. Annullering skal altid ske skriftligt, og er først godkendt når modtagelsen af annulleringen er bekræftet af Kosmopol.

Såfremt I ønsker ar annullere arrangementer, forbeholder Kosmopol sig retten til at fakturere et annulleringsgebyr efter nedenstående betingelser:
• For arrangementer med 50 deltagere og derover kan annullering eller reduktion af arrangementet ske omkostningsfrit indtil to måneder for arrangementsdato.
• For arrangementer med under 50 deltagere kan annullering eller reduktion af arrangementet ske omkostningsfrit en måned før arrangementsdato.
• Ved annullering mellem to måneder og en måned før arrangementsdato faktureres 50% af den samlede pris. Ved reduktion i antal kan der maksimalt reduceres
med 50% uden betaling.
• Ved annullering mellem en måned og 14 dage før arrangementsdatoen faktureres der 75% af den samlede pris. Ved reduktion i antal kan der maksimalt reduceres
med 25% uden betaling.
• Ved annullering mellem 14 dage og syv dage før arrangementsdato faktureres der 90% af den samlede pris. Ved reduktion i antal kan der maksimalt reduceres med
10% uden betaling.
• Ved annullering eller reduktion mindre end syv dage før arrangementsdatoen faktureres 100% af den samlede pris.

Alt efter omfanget af en eventuel reduktion forbeholder Kosmopol sig retten til at flytte arrangementet til andre (mindre) lokaler.

Faktura, betalingsbetingelser og depositum
• I forpligter jer til at oplyse virksomhedsnavn, adresse, kontaktperson, CVR- og EAN-nummer, samt ordre- eller rekvisitionsnummer inden arrangementets
afholdelse.
• Der faktureres på baggrund af bekræftede antal gæster modtaget ugen inden arrangementet.
• Netto kontakt 8 dage fra fakturadato, medmindre andet er skriftlig aftalt.
• Ved for sen indbetaling beregnes rentetillæg på 1,5% pr. påbegyndt måned.
• Ved bekræftelse af lejeaftale forbeholder Kosmopol sig retten til at opkræve et depositum svarende til 50% af den samlede pris. Depositum fratrækkes den
endelige faktura.
• Opkrævningen af depositum gør sig altid gældende ved private arrangementer og hvor faktura skal sende til en udenlandsk adresse/virksomhed.

Force Majeure
Ved strejke, lockout, brand, begrænsninger i leverancer af produkter eller andre force majeure forhold, der ligger uden for Kosmopols indflydelse, er Kosmopol berettiget til at annullere, indskrænke eller ændre arrangementet uden at ifalde erstatningsansvar overfor jer eller jeres gæster.

Ordensreglement, ansvar, opførsel
1. I og jeres gæster må ikke medbringe egen mad og drikke til arrangementer på Kosmopol.
2. Rygning (gælder også e-cigaret) må kun ske udendørs; enten på gaden eller i Kosmopols gårdhave (adgang via kælderplan).
3. I er efter dansk rets almindelige erstatningsregler ansvarlige for enhver skade på bygning, lokaler og inventar forårsaget af jer eller jeres gæster.
4. I og jeres gæster må ikke agere i nogen form for uregerlig eller forstyrrende adfærd der kan være til gene for husets øvrige gæster og beboere.
5. I og jeres gæster skal til alle tider overholde og følge anvisninger fra Kosmopols personale.
6. I tilfælde af, at ovennævnte vilkår bryde, kan I og jeres gæster blive bedt om at forlade Kosmopol øjeblikkeligt. I er i sådanne tilfælde forpligtet til at betale for
bestilte services og er ikke berettiget til at kræve tilbagebetaling eller afslag.
7. Kosmopol er ikke ansvarlig for tab eller ødelæggelse af jeres eller jeres gæsters medbragte værdigenstande eller ejendele.
8. Kosmopol respekterer deres gæsters privatliv, og billeder på sociale medier vil derfor ikke blive lagt op, medmindre I og jeres gæster tydeligt har godkendt dette.
9. Såfremt arrangementet strækker sig ud over det aftalte, kan der pålægges et særåbningsgebyr på 2.500 kr. inkl. Moms pr. påbegyndt time.

Tvister
Lejeaftalen og indgåede bestillinger er undergivet dansk ret.
Såfremt der opstår uoverensstemmelse mellem parterne i forbindelse med lejeaftalen eller bestillinger, skal parterne med en positiv, samarbejdende og ansvarlig holdning søge at indlede forhandlinger med henblik på at løse tvisten. Om nødvendigt skal forhandlinger søges løftet op på et højere plan i parternes organisationer.

Når det ovenfor beskrevne har været forsøgt, er hver af parterne berettiget til at kræve uoverensstemmelsen afgjort ved retten. Værneting er Københavns Byret eller Østre Landsret.

Send forespørgsel

  • Gratis og uforpligtende
  • Få svar indenfor 24 timer
  • Garanti for den bedste pris