Fleksible mødelokaler med kreativitet, inspiration og leg baseret på LEGO®-filosofien

Kapacitet 700 siddende gæster

LEGOLAND® Hotel & Conference er beliggende i Billund, og som navnet antyder er hotel- og konferencestedet placeret et stenkast fra det verdenskendte LEGOLAND®, som blot ligger på den anden side af vejen. Lokationen er blandt Danmarks førende udbydere af moderne og alsidige lokaler til møder, konferencer og virksomhedsevents. Her tilbydes 25 alsidige møde- og konferencelokaler i varierende størrelser, udformning og design. Faciliteterne på lokationen er ekstremt fleksible og kan tilpasses og omdannes efter jeres arrangements specifikke tema, for derigennem at skabe en sammenhængende ramme og rød tråd for hele jeres arrangement.
LEGOLAND® Hotel & Conference drives med LEGO® universet som et redskab og pejlemærke, og derfor er filosofien at leg, kreativitet og teambuilding kan medvirke til at styrke ledelse, HR og jeres organisation som helhed. På madfronten gøres også brug af LEGO® universet, hvor brugen af bæredygtige råvarer og en legende tilgang til gastronomi er en integreret del af den oplevelse køkkenet serverer til jeres arrangementer.
Rammerne på LEGOLAND® Hotel & Conference tager inspiration i LEGO® klodsen, og derfor benyttes også sloganet "når man leger med os, glemmer man hurtigt tid og sted". Denne tankegang udfolder sig, idet stedet gør meget ud af at bryde den traditionelle tankegang og vanetænkning, og i stedet sætter nyskabelse og innovation i højsædet. Dermed har kreativiteten ingen begrænsninger hos LEGOLAND® Hotel & Conference.

Grundet de mange forskellige lokaler, hvor stedet har 25 lokaler, som varierer i størrelse fra de helt små samtalerum til det store multihus med plads til op til 1.100 deltagere, er lokationen en ideel attraktion. Udover de mange enkelte lokaler, er det også muligt at kombinere flere af lokalerne, hvilket medvirker til at lokationen kan tilbyde 33 forskellige mulige lokaler i forskellige udformninger og design. Hermed skulle der være rig mulighed for at finde den rette løsning for netop jeres arrangement, idet lokalerne er meget fleksible og kan nemt gøres mindre eller større alt efter hvad jeres arrangement skal bestå af og udformes som. Hotellets store udvalg af rammer gør at der er muligheder for at gøre næsten hvad som helst, og dermed er det blot jeres fantasi som sætter grænser. Rammerne og omgivelser er til rådighed uanset om i ønsker at holde små samtalegrupper på ned til 2 deltagere, afdelingsmøder, teambuildingarrangementer for afdelingen eller hele virksomheden, konference, seminarer i auditorie-lokalerne eller de helt store messer og konferencer med op til 1.100 deltagere på samme lokation. Mulighederne er uendelige - så det sidst eder mangler er blot at tage kontakten.

Eftersom der tilbydes et væld af muligheder i form af de talrige lokaler og kombinationsmuligheder er personalet meget servicemindede og står klar til at skabe den bedste oplevelse, hvor jeres arrangement sikres at forløbe efter planen. Eventpersonalet har stor erfaring og ekspertise I alle former for arrangementer, og dermed er I som arrangør i trykke hænder ved afholdelse af arrangementer hos LEGOLAND® Hotel & Conference. Her står hele medarbejderstablen klar til at omdanne lokalerne lige efter jeres ønsker og behov, og kan kan I som arrangør gå i dialog med personalet for at planlægge og tilrettelægge alt det praktiske, så dagen forløber sig lige som I ønsker. Gennem dette samarbejde har personalet stor fokus på helheden og alle aspekter af jeres arrangement, så alle detaljer udføres efter planen.

Også det gastronomiske aspekt er i særklasse hos LEGOLAND® Hotel & Conference, hvor køkkenet også går ind for at det skal være sjovt at besøge lokationen. Dette ses ved at det dygtige team også følger LEGO® tankegangen om, at der skal være plads til leg - uanset hvad. Derved er kokkenes tilgang til maden legende, hvor der leges med ingredienser, smag og anretning, for derigennem at udfordre og inspirere smagsløgene og øjnene. Samtidig har køkkenet stort fokus på bæredygtighed, hvor 30-60% af alle deres føde- og drikkevarer er økologiske. Den gastronomisk oplevelse serveres på Panorama Restaurant, hvor køkkenet tilbyder delikate menuer, som er nøje sammensat ud fra årtidernes råvarer. Dermed sikres den bedste smagsoplevelse, idet der kun benyttes råvarer i sæson.
Yderligere står køkkenpersonalet klar til at tilpasse menuen efter jeres tanker og ønsker, så forplejningen fleksibelt følger jeres arrangement. Dermed sikrer personalet at der aldrig mangler noget, og sørger løbende for at altid er fyldt op af vand, kaffe, te, friskbagt brød, frugt og lækre kager hele dagen.
Når jeres arrangement er afsluttet er det muligt at flytte snakken over i den hyggelige pejsestue eller Brick Bar, hvor I kan få vendt de sidste ting en ekstra gang over en lækker drink eller en god kop kaffe. Her tilbyder baren lækre cocktails, et varieret vinkort samt gode kaffe- & te muligheder, og dermed kan den hyggelige atmosfære nydes efter en velafsluttet dag.

Hvis I kommer længerevejs fra, ønsker at strække jeres arrangement over flere dage eller blot ønsker at tilbyde jeres deltagere en overnatning inden de kan tage velforplejede hjem dagen derpå, tilbyder LEGOLAND® Hotel & Conference også hotelværelser til jeres deltagere. Dermed er det muligt at strække jeres arrangement over flere dage eller blot tage en god snak over morgenmaden den efterfølgende dag. Yderligere vil det være muligt at kombinere jeres arbejdsmæssige hensigter med andre aktiviteter i form af teambuilding-sessioner og -events så I kan komme hinanden ved på andre måder, og dermed styrke jeres sammenhold og organisation som helhed.


Lokaler


Prispakker

Serveret julegourmet - 3-retter
Min. 20 gæster
DKK 395
pr. kuvert
inkl. moms
Serveret julegourmet - 4-retter
Min. 20 gæster
DKK 475
pr. kuvert
inkl. moms
Klassisk julefrokost
Min. 30 gæster
DKK 495
pr. kuvert
inkl. moms
Halvdagsmøde kl. 8-12
4 timer
Fra DKK 590
pr. kuvert
inkl. moms
Halvdagsmøde kl. 12-16
4 timer
Fra DKK 590
pr. kuvert
inkl. moms
Aftenmøde kl. 17-22
5 timer
Fra DKK 625
pr. kuvert
inkl. moms
Dagsmøde kl. 8-17
8 timer
Fra DKK 660
pr. kuvert
inkl. moms
Heldagsmøde kl. 8-21
13 timer
Fra DKK 960
pr. kuvert
inkl. moms
Konferencedøgn kl. 8-8
24 timer
Fra DKK 2060
pr. kuvert
inkl. moms
Hybridmødepakke
DKK 2500
inkl. moms

Faciliteter

Teknisk udstyr

Auditorium
Fladskærme
Flipover
Hybrid mødeudstyr
Lydanlæg
Lærred
Mikrofon
Projektor
Scene
Whiteboard
Wifi

Spil & underholdning

Bordfodbold
Fitness
Sauna
Spillemaskiner

Børnevenligt

Børnemenuer
Børneseng / tremmesenge
Højstole
Indendørs legeområde
Puslebord
Udendørs legeplads

Certificeringer og aftaler

Det Økologiske Spisemærke i bronze
Green Attraction
Green Key
Har overenskomst
SKI aftale

Mad og drikke

Egen drikke tilladt
Egen mad tilladt
Inklusiv forplejning
Kan imødekomme allergier
Veganske menuer
Vegetariske menuer
Vin kan medbringes ved proppenge

Handicapvenligt

Elevator
God adgang certificeret
Handicap parkering
Handicaptoiletter
Handicapvenlige værelser

Udendørs omgivelser

Gårdhave
Terrassemiljø

Egne parkeringsmuligheder

P-pladser i alt: 456
Gratis pladser: 450
Pladser med ladestander: 6

Overnatningsfaciliteter

Sengepladser i alt: 1014
Enkeltværelser: 0
Dobbeltværelser: 223
Gruppeværelser: 142

Relevante steder i nærheden

Aktiviteter & seværdigheder

LEGOLAND® 10 meter
LEGO® House 1,2 km

Transport & parkering

Hovedvej rute 30 2,7 km
Billund Lufthavn 3,1 km
Bus: Åstvej v Skovparken (Billund) - rute 43, 119, 143, 144, 166 & 380 280 meter

Overnatning

LEGOLAND® Castle Hotel 100 meter

Lokation

Aastvej 10, 7190 Billund

Tags


Vilkår og betingelser

1. Indledende bemærkninger
Nærværende generelle betingelser gælder for Hotel LEGOLAND/LEGOLAND Hotel & Conference herefter HLL. Den underskrevne ordrebekræftelse udgør aftalegrundlaget for møder, kurser, konferencer, banketter og grupper (herefter kaldet arrangementer) og opfattes som en bekræftelse af det oprindelige bestilte arrangement. Ankomstdatoen er arrangementets begyndelses-tidspunkt. Afbestilling og reduktion skal altid meddeles hotellet skriftligt og genbekræftes af hotellet for at opnå gyldighed.

2. Navneliste
Senest 4 uger inden ankomst skal der fremsendes den endelige fordeling og navneliste på det bestilte antal værelser, samt program/tidsplan med angivelse af måltider og øvrig servering m.m. Fremsendes navnelisten ikke rettidigt, sætter vi skriftligt påkrav. Såfremt navnelisten ikke modtages senest 2 dage herefter betragtes det som afbestilling af arrangementet og der opkræves godtgørelse i henhold til pkt. 3.

3. Afbestilling/reduktion – 90 dage
Et arrangement kan afbestilles/reduceres uden omkostning indtil senest 90 dage før ankomstdatoen. Endeligt bestilt arrangement er beløbet af de ydelser, der resterer 90 dage før ankomstdato. Der kan i perioden 90 dage før og indtil ankomst reduceres uden omkostning som beskrevet herunder; der kan til enhver tid maximalt reduceres med 50% af det endelige arrangement aftalt 90 dage før ankomst.

Op til 90 dage før ankomst - 100% afbestilling
60 - 89 dage før ankomst - 50% af endeligt bestilt arrangement
30 - 59 dage før ankomst - 25% af endeligt bestilt arrangement
14 - 29 dage før ankomst - 10% af endeligt bestilt arrangement
48 timer – 13 dage før ankomst - 5% af endeligt bestilt arrangement

Ved no-show, forsinket ankomst og for tidlig afrejse har hotellet krav på en erstatning svarende til fuld pris på det endelige bestilte arrangement.

4. Kompensation for forsinkede afbestillinger og/eller reduktion i deltagerantal
Ved afbestilling og/eller reduktion af et arrangement senere end ovennævnte tidspunkter, jf. pkt. 3 har HLL krav på en godtgørelse svarende til den fulde pris for det for sent afbestilte arrangement inkl. moms.

Herudover kan HLL til enhver tid kræve fuld kompensation for tjenester, der ikke kan afbestilles, dvs. tjenester, som HLL har bestilt hos eksterne leverandører på vegne af arrangøren.

5. Ophævelse af arrangement
HLL forbeholder sig retten til at ophæve arrangementer, såfremt dele af eller hele arrangementet bliver videresolgt til 3. part uden accept fra HLL, eller arrangementet bliver videresolgt til højere pris end ordrebekræftelsen, med mindre det indgår i en pakke. Dette berettiger ikke til nogen form for erstatning.

6. Betaling/Depositum
Alle priser, der er inklusive den til enhver tid gældende momssats og betjeningsafgift, er baseret på kontant betaling, betaling med et af HLL godkendt kreditkort eller betaling via en skriftlig kreditaftale, der er blevet bevilget og indgået på tidspunktet for udstedelse af ordrebekræftelsen. Hvis der er blevet bevilget en kreditaftale, dvs. betaling mod faktura, forbeholder HLL sig ret til at opkræve depositum ved kreditgivning. Betalingsbetingelserne er netto kontant inden for 14 dage fra faktureringsdato. Herefter tillægges der 1,5% pr. påbegyndt måned plus administrationsgebyr på 50 kr.

7. Forbehold for prisændringer
HLL forbeholder sig retten til at regulere priserne såfremt, der sker ændringer i moms eller afgifter og force majeure, som er uden for HLL indflydelse. HLL skal omgående informere om pristillæg. Priserne bliver reguleret pr. 1. januar hvert år. Medmindre andet fremgår af bekræftelsen vil, det være årets priser, der er opgivet i bekræftelsen. Der må forventes en prisstigning på 3-5% pr. år

8. Generelle forbehold/Force Majeure
Ingen af parterne hæfter for eventuelle mangler eller forsinkelser i opfyldelsen af gældende forpligtelser i denne aftale, (i) hvis den pågældende mangel eller forsinkelse enten direkte eller indirekte skyldes brand, oversvømmelse, naturkatastrofe, lockout, blokade, strejke, krig, terror, civile uroligheder eller anden ekstraordinær årsag uden for parternes kontrol, samt (ii) forudsat at den part, som enten ikke lever op til sin forpligtelse, eller ikke leverer i henhold til det aftalte, er uden skyld, og at manglen eller forsinkelsen ikke kunne have været forhindret ved anvendelse af almindelige forholdsregler.

9. Ansvar for ejendom
Hotellet har intet ansvar for ejendom, der opbevares på værelser eller i konferencelokaler. Har ejendelen særlig værdi, skal hotellet informeres omkring dette. Hotellet forpligter sig kun til at dække det fulde tab i det omfang, at hotellet skriftligt har påtaget sig ansvaret for værdifulde ejendele.

10. HORESTA
Ud over ovenstående betingelser og eventuelle skriftlige aftaler imellem parterne finder Hotel- og Restaurationsbranchens (HORESTA) standardregler anvendelse.

11. Tvister
Tvister angående fortolkning eller brug af denne aftale skal afgøres ved en dansk domstol, med Københavns Byret som første instans.

Send forespørgsel

  • Gratis og uforpligtende
  • Få svar indenfor 24 timer
  • Garanti for den bedste pris