Unikke og moderne lokaler i LEGO® universets ånd
LEGOLAND® Hotel & Conference er beliggende i Billund, og som navnet antyder er hotel- og konferencestedet placeret et stenkast fra det verdenskendte LEGOLAND®, som blot ligger på den anden side af vejen. Lokationen er blandt Danmarks førende udbydere af moderne og alsidige lokaler til virksomhedsevents samt diverse festlige begivenheder. Lokationen tilbyder 25 alsidige selskabslokaler i varierende størrelser, udformning og design. Faciliteterne på lokationen er ekstremt fleksible og kan tilpasses og omdannes efter jeres arrangements specifikke tema, for derigennem at skabe en sammenhængende ramme og rød tråd for hele jeres arrangement.
Rammerne på LEGOLAND® Hotel & Conference tager inspiration i LEGO® klodsen, og derfor benyttes også sloganet "når man leger med os, glemmer man hurtigt tid og sted". Denne tankegang udfolder sig, idet stedet gør meget ud af at bryde ud af de traditionelle tankegange og -mønstre, for i stedet at sætte nyskabelse og innovation i højsædet. Dermed har kreativiteten ingen begrænsninger hos LEGOLAND® Hotel & Conference. På madfronten gøres også brug af LEGO® universet, hvor brugen af bæredygtige råvarer og en legende tilgang til gastronomi er en integreret del af den oplevelse køkkenet serverer til jeres arrangementer.
På grund af det brede udvalg af lokaler - i alt 25, der spænder fra intime samtalerum til det store multihus med plads til 1.100 deltagere - er stedet en optimal destination. Ud over det varierede udbud af individuelle lokaler kan flere af lokalerne kombineres, hvilket resulterer i hele 33 forskellige mulige lokaler i forskellige udformninger og design. Dette giver en omfattende mulighed for at finde den perfekte løsning til enhver lejlighed, da lokalerne er yderst fleksible og kan tilpasses efter behov og arrangementets karakter. Hotellets mangfoldige rammer åbner op for næsten ubegrænsede muligheder, og kun fantasien sætter grænser. Uanset om I ønsker intime meet-ups på blot 2 mennesker, hygge-aften med familie eller venner, fødselsdage, konfirmation, bryllup eller store messer og udstillinger med op til 1.100 deltagere, kan det hele arrangeres hos LEGOLAND® Hotel & Conference. Valgmulighederne er uendelige, så det eneste, der mangler, er at tage kontakt.
Med et omfattende udvalg af lokaler og muligheder for forskellige kombinationer, er personalet hos LEGOLAND® Hotel & Conference dedikeret til at sikre den bedst mulige oplevelse for jeres arrangement. Med deres høje serviceniveau og ekspertise inden for alle former for arrangementer, kan I være trygge som arrangører. Personalet er erfarne og står klar til at imødekomme jeres behov og ønsker, og I kan gå i dialog med dem for at planlægge og koordinere alle praktiske detaljer, så dagen forløber lige efter planen. Personalet lægger altså vægt på helheden, hvor alle aspekter af arrangementet prioriteres, således at alle detaljer udføres i overensstemmelse med jeres planer.
LEGOLAND® Hotel & Conference leverer en fremragende gastronomisk oplevelse, der afspejler stedets legende atmosfære. Køkkenet integrerer LEGO®-filosofien om leg i alle aspekter af madlavningen. Dette ses tydeligt, da det er et dygtigt team, der ikke blot laver mad, men leger med ingredienser, smag og præsentation for at udfordre og inspirere smagsløg og synssans. Samtidig er bæredygtighed i fokus, idet 30-60% af alle føde- og drikkevarer er økologiske.
Panorama Restaurant serverer gastronomiske oplevelser, der nøje sammensættes ud fra sæsonens råvarer for at sikre den bedste smagsoplevelse. Køkkenpersonalet står også klar til at tilpasse menuen i overensstemmelse med jeres ønsker, så forplejningen kan tilpasses arrangementet. Dermed sikrer personalet, at alle jeres behov altid er opfyldt, og går ikke på kompromis nogen steder af forplejningen. Det er yderligere muligt at benytte den hyggelige pejsestue og Brick Baren både før eller efter jeres arrangement. Dermed kan den gode snak startes eller fortsættes i de hyggelige omgivelser, hvor man kan nyde en drink eller en kop kaffe. Baren tilbyder et udvalg af lækre cocktails, vine og varme drikke, så den hyggelige atmosfære kan startes eller fortsættes efter et vellykket arrangement.
Hvis I kommer langvejsfra, ønsker at forlænge jeres arrangement over flere dage eller blot vil tilbyde jeres gæster en overnatningsmulighed, så tilbyder LEGOLAND® Hotel & Conference også hotelværelser. Dette muliggør at strække arrangementet over flere dage eller bare giver jer mulighed for at samles til en hyggelig morgenmad og fortsætte samtalerne dagen derpå. Derudover er der mulighed for at kombinere jeres arrangement andre kreative og spændende aktiviteter som LEGO® organisationen tilbyder. Dette giver mulighed for at give jeres gæster endnu flere mindeværdige oplevelser i kombination med jeres festlige arrangement.
Lokaler
Prispakker
Faciliteter
Spil & underholdning
Børnevenligt
Certificeringer og aftaler
Mad og drikke
Handicapvenligt
Teknisk udstyr
Udendørs omgivelser
Egne parkeringsmuligheder
P-pladser i alt: 456Overnatningsfaciliteter
Sengepladser i alt: 1014Relevante steder i nærheden
Aktiviteter & seværdigheder
LEGOLAND® | 10 meter |
---|---|
LEGO® House | 1,2 km |
Overnatning
LEGOLAND® Castle Hotel | 100 meter |
---|
Transport & parkering
Bus: Åstvej v Skovparken (Billund) - rute 43, 119, 143, 144, 166 & 380 | 280 meter |
---|---|
Hovedvej rute 30 | 2,7 km |
Billund Lufthavn | 3,1 km |
Lokation
Tags
Vilkår og betingelser
1. Indledende bemærkninger
Nærværende generelle betingelser gælder for Hotel LEGOLAND/LEGOLAND Hotel & Conference herefter HLL. Den underskrevne ordrebekræftelse udgør aftalegrundlaget for møder, kurser, konferencer, banketter og grupper (herefter kaldet arrangementer) og opfattes som en bekræftelse af det oprindelige bestilte arrangement. Ankomstdatoen er arrangementets begyndelses-tidspunkt. Afbestilling og reduktion skal altid meddeles hotellet skriftligt og genbekræftes af hotellet for at opnå gyldighed.
2. Navneliste
Senest 4 uger inden ankomst skal der fremsendes den endelige fordeling og navneliste på det bestilte antal værelser, samt program/tidsplan med angivelse af måltider og øvrig servering m.m. Fremsendes navnelisten ikke rettidigt, sætter vi skriftligt påkrav. Såfremt navnelisten ikke modtages senest 2 dage herefter betragtes det som afbestilling af arrangementet og der opkræves godtgørelse i henhold til pkt. 3.
3. Afbestilling/reduktion – 90 dage
Et arrangement kan afbestilles/reduceres uden omkostning indtil senest 90 dage før ankomstdatoen. Endeligt bestilt arrangement er beløbet af de ydelser, der resterer 90 dage før ankomstdato. Der kan i perioden 90 dage før og indtil ankomst reduceres uden omkostning som beskrevet herunder; der kan til enhver tid maximalt reduceres med 50% af det endelige arrangement aftalt 90 dage før ankomst.
Op til 90 dage før ankomst - 100% afbestilling
60 - 89 dage før ankomst - 50% af endeligt bestilt arrangement
30 - 59 dage før ankomst - 25% af endeligt bestilt arrangement
14 - 29 dage før ankomst - 10% af endeligt bestilt arrangement
48 timer – 13 dage før ankomst - 5% af endeligt bestilt arrangement
Ved no-show, forsinket ankomst og for tidlig afrejse har hotellet krav på en erstatning svarende til fuld pris på det endelige bestilte arrangement.
4. Kompensation for forsinkede afbestillinger og/eller reduktion i deltagerantal
Ved afbestilling og/eller reduktion af et arrangement senere end ovennævnte tidspunkter, jf. pkt. 3 har HLL krav på en godtgørelse svarende til den fulde pris for det for sent afbestilte arrangement inkl. moms.
Herudover kan HLL til enhver tid kræve fuld kompensation for tjenester, der ikke kan afbestilles, dvs. tjenester, som HLL har bestilt hos eksterne leverandører på vegne af arrangøren.
5. Ophævelse af arrangement
HLL forbeholder sig retten til at ophæve arrangementer, såfremt dele af eller hele arrangementet bliver videresolgt til 3. part uden accept fra HLL, eller arrangementet bliver videresolgt til højere pris end ordrebekræftelsen, med mindre det indgår i en pakke. Dette berettiger ikke til nogen form for erstatning.
6. Betaling/Depositum
Alle priser, der er inklusive den til enhver tid gældende momssats og betjeningsafgift, er baseret på kontant betaling, betaling med et af HLL godkendt kreditkort eller betaling via en skriftlig kreditaftale, der er blevet bevilget og indgået på tidspunktet for udstedelse af ordrebekræftelsen. Hvis der er blevet bevilget en kreditaftale, dvs. betaling mod faktura, forbeholder HLL sig ret til at opkræve depositum ved kreditgivning. Betalingsbetingelserne er netto kontant inden for 14 dage fra faktureringsdato. Herefter tillægges der 1,5% pr. påbegyndt måned plus administrationsgebyr på 50 kr.
7. Forbehold for prisændringer
HLL forbeholder sig retten til at regulere priserne såfremt, der sker ændringer i moms eller afgifter og force majeure, som er uden for HLL indflydelse. HLL skal omgående informere om pristillæg. Priserne bliver reguleret pr. 1. januar hvert år. Medmindre andet fremgår af bekræftelsen vil, det være årets priser, der er opgivet i bekræftelsen. Der må forventes en prisstigning på 3-5% pr. år
8. Generelle forbehold/Force Majeure
Ingen af parterne hæfter for eventuelle mangler eller forsinkelser i opfyldelsen af gældende forpligtelser i denne aftale, (i) hvis den pågældende mangel eller forsinkelse enten direkte eller indirekte skyldes brand, oversvømmelse, naturkatastrofe, lockout, blokade, strejke, krig, terror, civile uroligheder eller anden ekstraordinær årsag uden for parternes kontrol, samt (ii) forudsat at den part, som enten ikke lever op til sin forpligtelse, eller ikke leverer i henhold til det aftalte, er uden skyld, og at manglen eller forsinkelsen ikke kunne have været forhindret ved anvendelse af almindelige forholdsregler.
9. Ansvar for ejendom
Hotellet har intet ansvar for ejendom, der opbevares på værelser eller i konferencelokaler. Har ejendelen særlig værdi, skal hotellet informeres omkring dette. Hotellet forpligter sig kun til at dække det fulde tab i det omfang, at hotellet skriftligt har påtaget sig ansvaret for værdifulde ejendele.
10. HORESTA
Ud over ovenstående betingelser og eventuelle skriftlige aftaler imellem parterne finder Hotel- og Restaurationsbranchens (HORESTA) standardregler anvendelse.
11. Tvister
Tvister angående fortolkning eller brug af denne aftale skal afgøres ved en dansk domstol, med Københavns Byret som første instans.
Send forespørgsel
- Gratis og uforpligtende
- Få svar indenfor 24 timer
- Garanti for den bedste pris